Offerte aanvragen Boek jouw tour

Van hybride events tot Kerst Drive-thru: dit kan er wél in De Kuip!

Een hybride event vanuit een studio met uitzicht op De Kuip, terwijl uw doelgroep thuis meekijkt. Een Kerst Drive-thru waarin alle personeelsleden en relaties hun kerstpakket kunnen ophalen. Of een personeelsbijeenkomst voor 150 personen, verdeeld over verschillende zalen. In deze tijd waarin veel evenementen niet doorgaan, kan er ook veel wél. In dit artikel vertellen we u meer over de creatieve oplossingen die De Kuip Meetings & Events uw organisatie kan bieden.  
Veiligheid voorop
Ook bij De Kuip hebben we de afgelopen maanden ons aanbod voor evenementen noodgedwongen aangepast aan de huidige tijd. Veiligheid is daarbij altijd ons belangrijkste uitgangspunt. We hanteren alle richtlijnen van het RIVM, omdat de gezondheid van onze bezoekers altijd voorop staat. ‘Zo hebben we sinds 1 juli meer dan 95 zakelijke evenementen kunnen organiseren,’ vertelt Michael van Ockenburg, Teamleider Sales B2B van Stadion Feijenoord. ‘Natuurlijk is alles anders dan voorheen, maar ondanks de beperkingen kan er heel veel wél. Ik durf inmiddels wel te zeggen dat wij specialist zijn in het organiseren van coronaproof events.’

Advies 
Meer dan ooit dachten de Sales Managers van Stadion Feijenoord de afgelopen maanden mee met bedrijven die hun event in De Kuip hielden. ‘We hebben heel veel bedrijven geadviseerd,’ zegt Sales Manager Anne Kleingeld. ‘Wij snappen dat eventmanagers en bedrijven soms door de bomen het bos niet meer zien. Na elke persconferentie van de overheid hingen bedrijven die een event hadden gepland bij ons aan de lijn. Omdat wij er dagelijks mee bezig zijn en korte lijnen hebben met bijvoorbeeld de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, konden we altijd antwoord geven op hun vragen. Wat de uitdaging ook was, uiteindelijk konden we altijd een passende oplossing bieden.’

Hybride events
Zo vonden de afgelopen maanden tientallen webcasting- en hybride evenementen plaats in De Kuip. Bij die events zijn de sprekers aanwezig in het stadion, terwijl de deelnemers thuis zitten (of deels thuis en deels in De Kuip). De volledige technische ondersteuning van de livestream wordt daarbij verzorgd door De Kuip Meetings & Events. ‘Zo hadden we een organisatie die oorspronkelijk een grote personeelsbijeenkomst bij ons zou houden,’ vertelt Anne. ‘Uiteindelijk is de presentatie gedaan vanuit onze Boardroom, met het grote Feyenoord-logo en de prijzenkast op de achtergrond. Vanuit huis keken 300 medewerkers mee. De raad van bestuur had ook nog een leuk filmpje opgenomen vanuit verschillende plekken in het stadion, waardoor iedereen tóch de Kuip-beleving meekreeg.’

Verschillende ruimtes
Naast het unieke karakter beschikt De Kuip over veel ruimtes die geschikt zijn voor grote gezelschappen. Volgens de huidige RIVM-richtlijnen mogen er momenteel evenementen worden georganiseerd met een maximum van 30 personen per zaal. Michael: ‘Je mag je bezoekers dus verdelen over meerdere zalen. Je kunt ze dan een plenair programma aanbieden, waarbij je ze toespreekt vanaf één centrale plek. Bijvoorbeeld de Boardroom, het perscentrum of de Business Unit van Feyenoord, met uitzicht op het veld. Die plek kunnen we dan inrichten als een soort tv-studio. Dat is een mooie manier om toch een event te houden voor een grotere groep. Mede dankzij onze coronaverantwoordelijke zorgen wij ervoor dat alles coronaproof verloopt. Daar heb je dus geen omkijken naar.’

Kerst Drive-thru 

Het nieuwste concept is de Kerst Drive-thru, waarbij medewerkers of relaties een speciale kerstroute door De Kuip kunnen rijden. Vanuit de auto worden ze op verschillende plekken in het stadion getrakteerd op lekkernijen en bijzondere activiteiten in kerstsfeer. ‘Een creatieve manier om je personeel en relaties te bedanken in dit gekke, hectische jaar,’ zegt Anne. ‘Daarmee houd je hen betrokken bij en verbonden met je bedrijf, wat in deze tijd best een uitdaging is. Zo’n Drive-thru kunnen we helemaal op maat maken, met precies de elementen die passen bij jouw bedrijf. Zo hebben we deze zomer een Drive-thru gehouden als diploma-uitreiking voor Rotterdamse studenten. De Feyenoord Business Club gebruikt dit concept ter vervanging van het kerstdiner. Maar je kunt het concept ook gebruiken voor bijvoorbeeld een nieuwjaarsreceptie.’

Bedrijfsfestivals in 2021
Daarnaast is het salesteam van De Kuip Meetings & Events al bezig met het post-coronatijdperk. Zo wordt hard gewerkt aan een concept voor een bedrijfsfestival, dat afhankelijk van de ontwikkeling van de coronasituatie vanaf het voorjaar van 2021 kan worden aangeboden. Anne: ‘We verwachten dat er, zodra het weer kan en mag, ontzettend veel behoefte is aan personeelsfeesten en teambuildingsactiviteiten. Bedrijven krijgen een menukaart, waarbij ze kunnen kiezen uit al onze zalen en activiteiten. Van een op maat gemaakte comedyshow, tot een Feyenoord-voetbalclinic of stylingworkshop van Maik de Boer. En van een silent disco tot een karaokeshow of optredens van grote artiesten. Aan de hand van de doelstellingen en boodschap van een bedrijf adviseren we graag over de beste invulling.' Michael: ‘Daarnaast hebben we de afgelopen periode een aantal andere concepten bedacht voor zowel onze horeca als evenementen. Die kunnen we vrijwel direct implementeren wanneer de omstandigheden dat toelaten. We staan echt te popelen om weer grote groepen een leuke dag te bezorgen.’

Wilt u samen met ons bespreken wat er wél kan in De Kuip? Neem contact met ons op, zodat we samen de mogelijkheden voor uw zakelijke event kunnen bespreken.  
79fae63a2e8bda82791e09527b5def8f_2000_2000.jpg
f67955ed9a78411e32850339e05bf31e_2000_2000.jpg