Offerte aanvragen Meer informatie

Inholland

‘De Kuip was weer klaar voor een event – dat hebben ze ook bewezen.’
Een van de eerste groepen die na de versoepeling van de coronamaatregelen te gast was in De Kuip Meetings & Events was het docententeam van Pabo Rotterdam, onderdeel van Hogeschool Inholland. Op woensdag 10 juni brainstormden en vergaderden opleidingsmanager Elsbeth Veldhuijzen en 28 collega’s over de herontwikkeling van het onderwijsprogramma voor komend studiejaar, zodat het voldoet aan de coronarichtlijnen.

‘Sinds 16 maart hebben we alles online gedaan: overleg, vergaderingen, besprekingen, lessen en studentenbegeleiding’, vertelt Veldhuijzen. ‘Maar het was noodzakelijk – en ook weer prettig – om elkaar eindelijk weer te zien, elkaar in het écht te ontmoeten. Het hoger onderwijs staat voor het nieuwe studiejaar namelijk voor enorme uitdagingen. We mogen vanaf 1 september weer fysiek onderwijs geven, maar slechts één vijfde van het regulier onderwijs mag in ons gebouw op de Kop van Zuid gebeuren.’
‘Natuurlijk hebben we in ons pand normaal gesproken zelf voldoende ruimtes, alleen mochten we daar nog geen activiteiten organiseren’, vertelt Veldhuijzen. ‘Dus ben ik op zoek gegaan naar een geschikte accommodatie in de buurt. Een locatie waar we met 29 mensen en rekening houdend met de anderhalvemeterregel terechtkonden.’
Dat bleek nog niet eenvoudig, vertelt ze. ‘Ik heb zes locaties gemaild. Vijf daarvan lieten weten er nog niet klaar voor te zijn. De Kuip wél, en dat hebben ze ook bewezen.’

Flexibel

Het was de eerste keer dat Inholland in De Kuip neerstreek. Dat is uitstekend bevallen, maakt Veldhuijzen duidelijk. ‘Er zijn voldoende zalen en door de verplaatsbare wanden kun je die in grootte aanpassen.’ In de Puck van Heel-zaal van het Maasgebouw was het aantal vierkante meters ruim voldoende om de voorgeschreven afstand tussen de docenten mogelijk te maken.
‘Het flexibele meubilair was ook handig. We begonnen plenair, in een schoolopstelling met de tafeltjes achter elkaar. Daarna konden we de tafels en stoelen zelf verschuiven, zodat we in groepjes konden brainstormen.’

 

Ludieke foto

De bijeenkomst begon om 09.00 uur. Na de lunch – die in tasjes werd geserveerd, zodat er geen contact was tussen de horecamedewerker en de gasten – was er voor de liefhebbers als afsluiting een rondleiding door het Stadion. ‘We hebben ook een ludieke foto met z’n allen gemaakt: op de tribune met anderhalve meter afstand tussen iedereen. Plek zat!’Veldhuijzen is lovend over de maatregelen die De Kuip had genomen om de vergadering conform alle RIVM-richtlijnen maar toch heel comfortabel te laten verlopen. ‘De medewerkers dachten met ons mee, stonden ook open voor suggesties van onze kant.’
Zelf heeft ze ook nog een tip voor De Kuip Meetings & Events: ‘Gebruik die fantastische parkeerplaats voor de PR. Zeker nu we wegens corona met z’n allen het openbaar vervoer willen ontlasten, is het handig dat er zoveel plek is. En je kunt nog gratis parkeren ook!’

Lees hier meer over De Kuip en de coronamaatregelen.


Informatie aanvragen
Download de brochure