Offerte aanvragen Meer informatie

Bremer Media & Events in actie voor Aafje Thuiszorg

De coronacrisis raakt vrijwel alles en iedereen, ook de aan Feyenoord en het Stadion verbonden bedrijven. Op onze kanalen vertellen zij over de impact van deze periode op hun onderneming en hun samenwerking met Feyenoord. Deze keer Arno Bremer van Bremer Media & Events uit Capelle aan den IJssel, dat regelmatig meewerkt aan feesten en evenementen in De Kuip.

Bremer Media & Events heeft al meer dan 20 jaar ervaring in het bedenken en produceren van promotietours, bedrijfs- en publieksevenementen. Regelmatig werkt het bureau in opdracht van De Kuip Meeting & Events. Zo zou er op 3 en 4 april een feest in het Stadion hebben plaatsgevonden voor zo’n 5.500 medewerkers van zorgorganisatie Aafje met Bremer Media & Events als verantwoordelijke voor het entertainment. Toen het event niet door kon gaan, bedacht Arno Bremer een sympathieke actie voor bewoners en medewerkers van een drietal Aafje-verpleeghuizen.

De evenementenbranche is hard geraakt door de coronacrisis. Hoe merken jullie dat?
’Bij ons is 99 procent weggevallen. Van de ene op de andere dag. Heel apart om mee te maken. Het veroorzaakt onzekerheid, ook voor het personeel. We zijn met z’n vijven. Eerst is het onwerkelijk, dan daalt het in en ga je nadenken: wat kunnen we wél doen? Wat mag nog en wat niet. Toen bleek al snel dat we met ons werk aan handen en voeten gebonden zijn door die anderhalve meter. Er kan bijna niets nu.’

Daar hebben collega’s van ons congrescentrum ook last van…
‘Ja, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Het is moeilijk zoeken in andermans boeken. Iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om. Je moet doen waar je een goed gevoel bij hebt. En vooral positief blijven. Lastig is dat niemand weet wanneer dit over is en er weer wel iets georganiseerd kan worden. Ook grote evenementen als de Wereldhavendagen in september, waar we diverse dingen voor op de planning hebben, zijn onzeker.’

Maar je gaat niet bij de pakken neerzitten, toch? Niet afwachten?
‘Nee, eerst ga je dingen doen waar je door de drukte eerder geen tijd voor had. Opruimen vooral. Maar ook nieuwe concepten uitwerken. Bijvoorbeeld voor KPN, waarvoor we promotieactiviteiten verzorgen voor de uitrol van glasvezel. Dat staat nu on hold. Die tijd benutten we maar om nieuwe ideeën uit te werken en acties te bedenken voor als straks alles weer in beweging komt. En op de achtergrond blijf je toch doorgaan met voorbereiden van geplande evenementen die eventueel toch kunnen plaatsvinden, al is het misschien later.’

Jullie hadden een aantal grote evenementen gepland staan. Zoals het Aafje Bedankt-feest in De Kuip. Ook dat kon niet doorgaan.
‘Nee, helaas niet. Maar om toch iets te kunnen doen hebben we Aafje voorgesteld een actie op te zetten voor bewoners van een aantal van hun verzorging- en verpleeghuizen. Dat idee ontstond toen Robert ten Brink belde of ze onze led-wagen (www.ledopwielen.nl) konden gebruiken voor het tv-programma All You Need Is Love. Om daarop een video af te spelen van een meisje dat niet uit Amerika naar huis kon en zo een boodschap bij haar ouders voor de deur af te spelen. Toen bedacht ik dat we die led-wagen ook in kunnen zetten om ouderen, patiënten en zorgpersoneel op locatie een hart onder de riem te steken.’

En dat hebben jullie als eerste voor Aafje gedaan?
‘Ja, Aafje heeft een oproep gedaan: familieleden konden video’s insturen voor bewoners, mantelzorgers en medewerkers. De reacties waren overweldigend. Er kwamen maar liefst 76 filmpjes binnen. Vorige week zijn we met de led-wagen bij drie locaties van Aafje in Rotterdam langsgegaan en daar hebben we de filmpjes aan de bewoners laten zien.  Bij de Meerweide in IJsselmonde, bij De Vijf Havens in Zevenkamp en Reyerheem in Ridderkerk. Er zaten heel emotionele boodschappen bij. Onder meer van een vrouw uit Suriname die een bericht had voor haar moeder die in De Vijf Havens woont.’

Het was heel ontroerend. Voor de bewoners die een boodschap ontvingen én voor de personeelsleden die de bewoners en mantelzorgers goed kennen. Kim Wuyts, senior communicatieadviseur van Aafje Thuiszorg
De actie en de videoboodschappen zijn heel positief ontvangen. Dat zegt Kim Wuyts, senior communicatieadviseur van Aafje Thuiszorg, namens collega’s en bewoners. De mensen die een hart onder de riem werd gestoken, werden één voor één in het zonnetje gezet. Samen met het zorgpersoneel van Aafje zagen en hoorden ze buiten de video van hun familieleden op het enorme ledscherm.
De bewoners mogen nu natuurlijk geen bezoek ontvangen. Hun dierbaren waren zo toch even dichtbij”, vervolgt Wuyts. “Heel mooi en met liefde gemaakt. Warme boodschappen. De video’s zorgden voor heel wat kippenvelmomenten.