De ultieme Rotterdamse kerstborrel organiseer je zó!

De ultieme Rotterdamse kerstborrel organiseer je zó!

De ultieme Rotterdamse kerstborrel organiseer je zó!

1.“Het komt m’n strot uit!”
Organiseer eens geen saaie borrel op kantoor meer, maar ga voor een leuke externe locatie. Dus geen borrel onder het systeemplafond, geen zorgen over voldoende eten en drinken en misschien wel nog belangrijker: geen rommel op kantoor na afloop! 

2. “Zo oud als de weg naar Kralingen"
Zorg voor een verrassende en unieke locatie in plaats van de kantine of het restaurant om de hoek. Een spraakmakende locatie met aantrekkingskracht kan een positieve werking hebben op het aantal medewerkers dat de borrel daadwerkelijk bezoekt.
Tip: Kijk eens naar de authentieke zalen aan de monumentale Olympiazijde van De Kuip, die een echte unieke Rotterdamse sfeer ademen.

3. “Ken het zijn dat ik u kan?”
Bedenk vooraf goed wat je wilt bereiken met de borrel. Maak het bijvoorbeeld interactief, breng mensen met elkaar in contact en zorg ervoor dat er niet teveel groepjes ontstaan.  Zorg voor een ruimte waar gasten met elkaar kunnen praten en ontspannen.
Tip: Creëer een lounge- of ontmoetingsruimte in onze officiële Bestuurskamer of op de Business Seats met uitzicht op het veld. Zorgt direct voor voldoende gespreksstof!

4.  “Niet te nassen”
Samen eten is de sterkste sociale activiteit die er is. Wanneer je eten wilt serveren, zorg dan allereerst er voldoende is. Bij een feest of borrel zonder diner, volsta je vaak met borrelhapjes. Vindt de borrel in de namiddag of vroege avond plaats, dan is een buffet of walking dinner een betere optie. Er is immers niets zo erg als dronken gasten.
Tip: Serveer onze op echt Kuip-gras gerookte zalm.

5. “Mot je ook een bakkie pleur?”
Stem het assortiment af op de gasten. Wil je bijvoorbeeld sterke dranken serveren of de avond net iets feestelijker maken door een cocktailbar? Hiernaast kun je kiezen tussen een uitkoop van de dranken of de dranken op nacalculatie laten berekenen. Wat het gunstigste is, hangt af van een aantal factoren. Houdt hierbij bijvoorbeeld rekening met de vraag of er veel gasten met de auto komen en of ze de hele avond blijven.

6. “Met de benenwagen of met lijn twee”
Check altijd de bereikbaarheid van de locatie. Hoe is het parkeren geregeld en is de locatie ook met openbaar vervoer bereikbaar? Een voordeel? De Kuip is goed bereikbaar met het openbaar vervoer en heeft meer dan duizend gratis parkeerplaatsen recht voor de deur.
Tip: Wil je echt origineel vervoer voor je gasten? Reserveer dan de Feyenoord-spelersbus.

7. “Geen woorden maar daden”
Rotterdam dit jaar de meest hippe stad van Nederland? Jazeker, maar ook dé kampioensstad van Nederland! Een kerstborrel is het uitgelezen moment om terug te blikken op het afgelopen jaar, samen met je eigen kampioenen. In het stadion van de landskampioen zijn er natuurlijk tal van mogelijkheden om de euforie van het kampioenschap te betrekken bij jouw evenement. 
Tip: Zet een photobooth in waarbij je jezelf naast Dirk Kuyt op het stadhuis met de kampioenschaal op de foto kunt laten zetten.

8. ”Hebbie dat gezien gozert?”
Laat de verveling niet toeslaan en zorg voor een leuk en divers programma. Overweeg een extra toevoeging aan het programma. Denk eens aan een rondleiding door het stadion waarbij de gasten onder meer de spelerstunnel en het heilige gras van De Kuip bezoeken.
Tip: Maak een groepsfoto langs het veld of op de tribune. 

9. “Breek me de bek niet open”
Voor de collega’s die niet geboren en getogen zijn in de mooiste stad van Nederland; organiseer een cursus Rotterdams lullen. Zo heb je in het vervolg een gegarandeerde natte ‘T’ aan de koffietafel. 
Tip: Een andere geniale activiteit tijdens het kerstfeest? The Voice of…jullie eigen gepersonaliseerde karaokeshow, inclusief een eigen jury en decor!

10.  “Niet lullen, maar poetsen”
Neem contact met ons op voor hét ultieme Rotterdamse feest op de meest veelzijdige evenementenlocatie van de regio Rijnmond. Dit is mogelijk via: